Efekt halo, efekt aureoli lub po prostu dobre pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz. A według badań masz na to jedynie kilkanaście sekund. Dlatego przygotowując się do rozmowy o pracę, powtórz sobie nie tylko odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, ale również zasady dobrego wychowania. O jakich najważniejszych zasadach savoir-vivru podczas rozmowy kwalifikacyjnej nie możesz zapomnieć?
Biznesowy savoir-vivre podczas rozmowy kwalifikacyjnej
Wpisanie w wyszukiwarkę hasła: praca Katowice, znalezienie odpowiadając oferty i odebranie telefonu z zaproszeniem na rozmowę o pracę jest dopiero początkiem walki o nową, lepszą pracę. Rozmowa kwalifikacyjna jest prawdziwym egzaminem – nie tylko z kompetencji, ale przede wszystkim z umiejętności zaprezentowania swojej osoby. Znajomość zasad savoir-vivru podczas rozmowy kwalifikacyjnej pomogą wybrnąć z niejednej opresji – jest ona wręcz niezbędna, by dostać wymarzoną pracę.
W pierwszej kolejności przygotuj odpowiedni strój, dostosowany do okoliczności i pogody. Nie w każdej firmie wymagany jest garnitur i garsonka – jeśli jednak nie masz pewności co do panujących zasad w firmie, do której aplikujesz, postaw na elegancję. Pamiętaj także, by się nie spóźnić. Wyjdź odpowiednio wcześniej, a jeśli zdarzenie losowe sprawi, że dotrzeć na miejsce rozmowy o pracę spóźniony, koniecznie poinformuj o tym osobę, z którą jesteś umówiony. Unikaj także stawienia się na spotkanie przed czasem – wprowadzi to niepotrzebne zamieszanie.
Witając się z rekruterem, nie podawaj pierwszy ręki, poczekaj na zaproszenie do zajęcia miejsca siedzącego. Podczas rozmowy wykaż zainteresowanie, szanuj rozmówcę, nie przerywaj, udzielaj wyczerpujących odpowiedzi, ale nie wdawaj się w zbędne szczegóły. Serdeczność, uśmiech i szczerość są jak najbardziej mile widzialne podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Żegnając się, możesz podziękować za poświęcony czas na rozmowę i wyrazić nadzieję na kontakt ze strony rekrutera.
Biznesowy savoir-vivre podczas rozmowy kwalifikacyjnej pomoże zapanować Ci nad stresem i z całą pewnością przybliży Cię do kolejnego etapu rekrutacji. Powodzenia!
Fot. Shutterstock.