Marketing

Jak przygotować plik do druku? Podstawowe zasady projektowania ulotek

• Zakładki: 70


Przygotowanie pliku do druku w drukarni wymaga zastosowania kilku standardów, dzięki którym jakość wydrukowanych materiałów będzie odpowiadała naszym oczekiwaniom. Jak przygotować plik do druku? Przypominamy podstawowe zasady projektowania ulotek, wizytówek i innych materiałów.

Marginesy i spady w pliku do druku

Aby w wydrukowanych materiałach treść ani grafika nie zostały „ucięte”, należy zastosować marginesy i spady. Margines wewnętrzny to odstęp między znaczącymi elementami grafiki (jak logo) oraz tekstem, z kolei spady to odległość od krawędzi do zadrukowanej części ulotki. Obie odległości powinny wynosić 3 mm.

Kolor i jakość druku w pliku do druku

Graficy, którzy przygotowują materiały do Internetu, przyzwyczajeni są do wykorzystywania przestrzeni barwnej RGB, podczas gdy właściwą dla plików do druku jest przestrzeń barwna CMYK. Zastosowanie tej niewłaściwej skutkuje bardzo złą jakością wydruku. Należy również zwrócić uwagę na rozdzielczość grafiki – nie może być ona mniejsza niż 300 ppi. Ponadto w pliku do druku treść i grafiki muszą być przedstawione w formacie wektorowym. „Zakrzywienie” pisma jest konieczne, by nie doszło do zniekształceń projektu.

Wiedząc, jak przygotować plik do druku, unikniemy błędów, które mogłyby nas kosztować bardzo złą jakość wydrukowanych materiałów. Warto również dowiedzieć się, w jakim formacie zapisać plik – nie wszystkie drukarnie akceptują pliki do druku w PDF.

Artykuł powstał we współpracy z Drukarnią PrintExPress.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
103 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *