4. piętro. Uczelnia Sprawna
Istnieje niewątpliwa potrzeba systemowej, głębokiej reorganizacji administracji Uczelni. Konieczne jest sformułowanie jasnych i prostych procedur oraz podział zadań pomiędzy administrację centralną a inne jednostki organizacyjne, by cała działalność w sferze administracyjnej była uporządkowana, przejrzysta i sprawna.
Działania zmierzające do osiągnięcia statusu Uczelni Sprawnej:
- nowelizacja Statutu UG poprzedzona debatą nad kierunkami zmian – regulująca odpowiedni zakres samodzielności i niezależności dziekanów i wydziałów w celu zapewnienia lepszej samoorganizacji, większej elastyczności decyzyjnej przekładającej się na poprawę jakości kształcenia oraz sprawniejsze zarządzanie na poziomie wydziałów;
- przyporządkowanie centrów i instytutów badawczych wydziałom;
- program uporządkowania struktury organizacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem administracji centralnej;
- powołanie Biura Informacji, Komunikacji i Promocji celem profesjonalnego i konsekwentnego kreowania pożądanego wizerunku UG w otoczeniu społecznym oraz wśród pracowników, doktorantów i studentów; stworzenie sprawnego systemu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej; koordynacja działań informacyjnych uczelni;
- doskonalenie struktury organizacyjnej Centrum Informatycznego wraz z dalszą cyfryzacją UG poprzez m.in. wprowadzenie kompleksowego systemu informatycznego klasy ERP, obejmującego wszystkie obszary działania administracji Uczelni: Kadry-Płace, Finanse, Księgowość, Budżetowanie i Kontroling (dla ograniczenia wydatków i lepszej informacji zarządczej), projekty krajowe i zagraniczne oraz wprowadzenie powszechnego zastosowania systemu EZD (również, w miarę możliwości, z zaimplementowaniem obieg faktur), co w efekcie wpłynie na poprawę i usprawnienie komunikacji, ułatwi proces podejmowania decyzji, podpisywania dokumentów nawet w trybie pracy hybrydowej/zdalnej i ograniczy koszty papieru i druku;
- program doskonalenia obsługi – kluczowymi założeniami programu będzie uproszczenie i usprawnienie działania pionów administracyjnych, ułatwiające funkcjonowanie całej społeczności Uczelni, doskonalenie procesów, zmiana kultury zarządzania uczelnią, budowa nowych, efektywnych kanałów komunikacji, eliminacja konfliktów decyzyjnych, budowa systemu współpracy opartego na szacunku i wzajemnym wsparciu.